0519-294598

Meer dan 25 jaar ervaring
Een 9,5 op Funda
Logo VastgoedPRO Logo Funda

Ik wil mijn woning verkopen

Je huis verkopen is een grote stap waarbij heel wat dingen op je afkomen. Want hoeveel is je huis daadwerkelijk waard, hoe staat het ervoor met het huidige woningaanbod en natuurlijk: waar ga je naartoe als het huis is verkocht? Kortom, je zoekt iemand met kennis van zaken die weet wat er speelt en je begeleidt tijdens het hele proces van oud naar nieuw. Dan ben je bij ons aan het goede adres. De makelaars van Regiomakelaardij hebben duidelijk inzicht in de lokale woningmarkt, zijn deskundig en ervaren en komen graag bij je langs voor een vrijblijvende waardebepaling en kennismaking. 
 
Tijdens dit kennismakingsgesprek maken we een professionele inschatting wat je huis waard is, nemen we het verkooptraject met je door en bespreken we de kosten. Jouw wensen en eisen zijn belangrijk voor ons, dus vanzelfsprekend staan deze tijdens het hele traject voorop. 

Hoe wordt je huis verkocht? 

De waarde van je woning is vastgesteld tijdens ons eerste bezoek en nu gaan we het daadwerkelijke verkoopproces in. Dit bestaat uit een aantal stappen, hier nemen we ruim de tijd voor, want een huis verkopen is altijd maatwerk. 

Stap 1: Een presentatie die ertoe doet 

Jouw huis verkopen begint met een hoogwaardige presentatie. We laten foto's, filmpjes en een (3D-)plattegrond maken, zorgen voor een uitgebreide beschrijving (brochure) en natuurlijk krijgt je woning plekje in onze fysieke etalage. Daarnaast publiceren we je huis op verschillende verkoopplatformen, zoals onze eigen website, funda.nl, social media en ons eigen platform WENSK.  

Stap 2: Actief aanbieden 

Als Regiomakelaardij hebben we een groot netwerk en weten we wat onze klanten zoeken. Dat betekent ook dat we actief jouw huis aanbieden aan potentiële kandidaten. Want stel dat jouw woning precies de droomwens is van een van onze andere contacten? Kleine moeite, groot plezier. 

Stap 3: Bezichtigingen 

Bezichtigingen zijn een wezenlijk onderdeel van de verkoop en vanzelfsprekend organiseren wij deze voor je. We hebben je huis van tevoren goed doorgenomen en bekeken, zodat we bijvoorbeeld op de hoogte zijn van o.a. bestemmingsplannen en de mogelijkheden voor uitbouw. Tijdens de bezichtiging lichten we deze sterke punten uit en promoten dez bij de potentiële kopers.    

Stap 4: Onderhandelingen 

Er is een serieuze koper voor jouw huis en dus beginnen de onderhandelingen. Komt er een goed bod op tafel, of valt het tegen? Onderhandelen kan het verschil zijn tussen een gesloten koop of een teleurstelling voor beide partijen. Er komt finesse, mensenkennis en ervaring bij kijken om dit tot een goed einde te brengen, maar door onze jarenlange ervaring laat je dit met een gerust hart aan ons over.  

Stap 5: De deal wordt gesloten! 

Het bod is geaccepteerd en de koopovereenkomst wordt opgesteld. Vanzelfsprekend zorgen wij ervoor dat alles duidelijk op papier staat, zodat er geen verrassingen achteraf zijn.  

Stap 6: Afronding (inspectie en overdracht bij de notaris) 

Dit is de laatste stap in het soms lange proces van het verkopen van je huis. We gaan bij het huis langs voor een eindinspectie en op diezelfde dag zijn we erbij als de nieuwe koper officieel eigenaar wordt. Gefeliciteerd, je huis is verkocht! 

Courtage 

Voor onze hulp, ervaring en de uren die we hebben gestoken in het verkopen van je huis, rekenen wij courtage. Dit is een percentage van het bedrag waar de woning uiteindelijk voor is verkocht. Hoeveel dit percentage is, hangt af van de woningwaarde. Ook rekenen we een opstartbedrag van €500 incl. btw voor het laten maken van de foto's, filmpje(s), plattegronden etc. De uiteindelijke kosten die we berekenen voor het verkopen van je huis, hoef je pas te voldoen als het verkoopproces is afgerond en afgehandeld.